PROJEKTY

Naše škola je zapojena do projektů mezinárodní spolupráce škol, ve kterých žáci získávají zkušenosti se vzděláváním v jiných zemích a mají možnost tyto země poznávat prostřednictvím vzájemných návštěv. Také pracujeme na některých projektech zaměřených na zkvalitňování výukového procesu přímo na naší škole.

 



  

udrzitelnost-2

Název projektu: Vzdělávání, spolupráce a inovace na OAOL
Registrační číslo: CZ.02.02.XX/00/22_003/0003609
Plánovaná realizace: 1. 9. 2023 – 31. 1. 2026
Popis projektu: Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, inovativní vzdělávání žáků.
Naše organizace si pro realizaci zvolila následující šablony:
  • Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele SŠ
  • Kariérový poradce SŠ
  • Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ
  • Spolupráce pracovníků ve vzdělávání SŠ
  • Inovativní vzdělávání žáků v SŠ

 udrzitelnost-1

 


 

loga-EU

Od roku 2022 probíhá v rámci Národního plánu obnovy realizace programu Prevence digitální propasti - mobilní digitální technologie pro znevýhodněné žáky.

Nákup mobilních zařízení byl financován z prostředků EU.

 


 

loga-EU

V období 1.-8./2022 probíhá realizace programu doučování žáků ohrožených školním neúspěchem z důvodu dřívější distanční výuky.

Žáci jsou doučováni našimi učiteli a to z předmětů anglický jazyk a účetnictví, v celkovém rozsahu 13 hodin.

Doučování je financováno z prostředků EU.

 


 

logo barevné

Platnost akreditace

1. 2. 2022 až 31. 12. 2027

Číslo výzvy

Výzva 2021 Kolo 1 KA1

KA120-VET - Akreditace v rámci programu Erasmus v odborném vzdělávání a přípravě

Číslo projektu

Akreditaci Erasmus č. 2021-1-CZ01-KA120-VET-000045658

Akreditace umožnuje naší organizaci zjednodušený přístup k možnostem financování v rámci Klíčové akce 1 v příslušné oblasti vzdělávaní za podmínek stanovených v každoročních výzvách pro podávání žádostí v rámci programu zveřejňovaných Evropskou komisí.

Popis cíle:

Prostřednictvím zahraničních pracovních stáží vybraných žáků chceme u obou vzdělávacích oborů zvýšit aktivitu ve výuce po návratu do školního procesu, zvýšit motivaci žáků a touhu po lepších výsledcích a zdárném dokončení studia s motivací lepších a širších možností - dát jim prostor pro zlepšení v oblasti zahraniční legislativy, moderních technologií a ověření znalostí v reálném a mezinárodním pracovním prostředí. Vzhledem k tomu, že jsou v současné době kladeny stále vyšší nároky na profesní schopnosti, je naším cílem vést žáky k osvojení profesních, jazykových a sociálních kompetencí tak, aby dosáhli srovnatelné odborné kvality v rámci zemí EU. Mobilita si klade za cíl rozvoj komunikace v cizím jazyce - jedná se o komunikaci ve škole nebo na reálném pracovišti: přijímání úkolů, jejich realizace a následné vyhodnocení. Žáci se budou pohybovat v jazykovém prostředí, ke kterému jsou soustavně připravováni během výuky na naší škole. Účast na mobilitě podpoří myšlenku evropského občanství, sounáležitosti a Evropského prostoru vzdělávání.

 


logo barevné

Obnovení kooperace s Domem zahraniční spolupráce

Od roku 2022 došlo k obnovení spolupráce OA Olomouc a DZS.

Naší organizaci byly schváleny dvě žádosti podané v roce 2021. Prostřednictvím zapojení do programu Erasmus+ bude podpořeno mezinárodní vzdělávání žáků i pedagogů.

 


Podpora evropského občanství a kompetencí pro zkvalitnění vzdělávání

  logo barevné

Číslo výzvy Call 2021 Round 1 KA1KA122-VET - Short-term projects for mobility of learners and staff in vocational education and training
Číslo projektu 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016905

    

Popis projektu:

Plánujeme dvoutýdenní zahraniční jazykovou a odbornou mobilitu osmi učitelů naší školy. Realizací mobility vybraných vyučujících chceme zvýšit aktivitu ve výuce po návratu do školního procesu, dát prostor pro zlepšení v oblasti zahraničních legislativ, moderních technologií a hlavně pro ověření znalostí v reálném a mezinárodním pracovním prostředí.

Vzhledem k tomu, že jsou v současné době kladeny stále vyšší nároky na profesní schopnosti, je naším cílem umožnit pedagogům osvojení profesních, jazykových a sociálních kompetencí tak, aby dosáhli srovnatelné odborné kvality v rámci zemí EU.

Naše organizace má snahu o zvýšení prestiže OA na lokální úrovni jako školy, která se rozvíjí a je otevřená inovacím a zahraniční spolupráci, což se projeví zvýšením atraktivity školy mezi potenciálními zájemci o studium, zvýšením prestiže školy mezi zaměstnavateli a potažmo zvýšením zájmu zaměstnavatelů o absolventy.

Dále bychom chtěli zavést a rozvíjet inovativní vyučovací metody, pomocí kterých by šlo především o rozvoj v oblasti odborného školství a metod výuky cizích jazyků. V rámci školy chceme také zajistit další rozvoj učitelů pomocí mezinárodních jazykových stáží a odborných mobilit, a tak dosáhnout zlepšení prosociálních a jazykových kompetencí.

Snažíme se o moderní pojetí výuky pomocí metody CLIC, u které dochází k prolínání znalostí z různých předmětů. Naší snahou je motivovat učitele k dalšímu vzdělávaní v cizojazyčném prostředí a implementace získaných dovedností do běžného výukového procesu. Usilujeme o zkvalitnění profilu učitele školy především prostřednictvím odborných a interkulturních kompetencí. Učitelé stále rozvíjejí své praktické dovednosti v rámci regionu a ČR, chceme jim také zajistit získání odborných dovedností v zemích EU. Chceme zvýšit komunikační dovednosti, sebedůvěru a samostatnost pro prohloubení měkkých dovedností v pracovních návycích. U našich učitelů chceme rozvíjet personální a sociální kompetence a kompetence k řešení problémů tak, aby v budoucnu byli schopni samostatně zvládat všechny překážky pracovního i soukromého života v domácím i cizojazyčném prostředí.

  


Podpora vzdělanosti Obchodní akademie Olomouc

Obchodní akademie Olomouc je od 1. 9. 2019 zapojena do projetu Šablony II., který je realizován pod názvem Podpora vzdělanosti Obchodní akademie Olomouc

Délka projektu je 24 měsíců.

Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_065/0013841

Cíle projektu

·         Podpora společného vzdělávání

o    Personální podpora (např. školní asistent, speciální pedagog, školní psycholog, chůva)

o    Vzdělávání pedagogů v oblasti inkluze

·         Podpora nových metod ve výuce

o    Rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti

o    Výuka cizích jazyků metodou CLIL

o    Rozvoj dovedností v ICT

·         Podpora osobnostně profesního rozvoje pedagogů (supervize/mentoring/koučink)

·         Spolupráce s rodiči a veřejností

·         Propojení teoretické výuky s praxí, zapojení odborníků do výuky

Jaké aktivity jsou podporovány?

·         Šablony na personální podporu: školní asistenti, speciální pedagogové, psychologové, sociální pedagogové, chůvy pro MŠ a kariéroví poradci

·         Další vzdělávání pedagogických pracovníků

·         Pomoc žákům ohroženým školním neúspěchem

·         Vzájemná výměna zkušeností mezi pedagogy, tandemové vzdělávání

·         Projektová výuka

·         Zájmové kluby

 

Obchodní akademie Olomouc realizuje následující šablony:

2.III/5   Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele

2.III/6   Školní kariérový poradce

2.III/7   Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin

2.III/8   Vzdělávání pedagogického sboru SŠ zaměřené na inkluzi

2.III/9   Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ                                                 

2.III/10 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv                                               

2.III/11 Tandemová výuka v SŠ                                                         

2.III/12 CLIL ve výuce v SŠ     

2.III/15 Zapojení odborníka z praxe do výuky v SŠ                           

2.III/16 Stáže pedagogů u zaměstnavatelů (pro SŠ)                         

2.III/17 Zapojení ICT technika do výuky v SŠ

2.III/20 Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem                     

2.III/21 Projektový den ve škole                                                       

2.III/22 Projektový den mimo školu   

   


Šablony pro SŠ a VOŠ v rámci projektu P-KAP OPVVV

Na konci kalendářního roku 2016 byla zveřejněna Výzva č. 02_16_035 a 02_16_042 Šablony pro SŠ a VOŠ I Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování. Výzva podpoří osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a pomůže školám při společném vzdělávání žáků, a to s možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele, školního kariérového poradce. Dále jsou podporovány aktivity spolupráce škol a zaměstnavatelů, využití cizích jazyků ve výuce, aktivity rozvíjející ICT a doučování žáků ohrožených školním neúspěchem. OAOl projekt realizuje ve školních letech 2017/2018 a 2018/2019. Žádost byla podána 19. 4. 2017.

Název projektu: Šablony pro SŠ a VOŠ v rámci projektu P-KAP OPVVV

Registrační číslo projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0006200.

Realizace projektu proběhne prostřednictvím níže uvedených šablon:

  • Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora SŠ
  • Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ        
  • Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 24 hodin   
  • Stáže pedagogů u zaměstnavatelů (pro SŠ)      
  • Tandemová výuka na SŠ
  • Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ                       
  • CLIL ve výuce na SŠ       
  • Vzdělávání pedagogického sboru SŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin
  • Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ
  • Zapojení ICT technika do výuky na SŠ   
  • Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem  
  • Podpora podnikavosti žáků SŠ prostřednictvím volnočasové aktivity - fiktivní firma                                                                  

Datum zahájení projektu: 1. 9. 2017

Datum ukončení projektu: 31. 8. 2019.

    


   

Učíme se celý život

OA Olomouc je partnerem projektu „Učíme se celý život!“

Projekt „Učíme se celý život!“ má za cíl proškolit přes 2 tisíce obyvatel v 55 obcích do 2 tisíc obyvatel v regionech Svitavsko, Bruntálsko, Šumpersko a Olomoucko v základních dovednostech, které jsou nezbytné pro běžný život a které současně zvyšují uplatitelnost a konkurenceschopnost těchto obyvatel na trhu práce.

Projekt je zaměřen na místní obyvatele obcí do 2 tisíc obyvatel, kteří ukončili určitý stupeň vzdělání a vstoupili, popřípadě vstupují na trh práce. Jedná se o ekonomicky aktivní obyvatelstvo (tj. zaměstnaní i nezaměstnaní).

Vzdělávání budou probíhat v těchto pěti okruzích:

1)      Neznalost zákona neomlouvá aneb je zapotřebí znát svá práva a povinnosti!

2)      Finance pod kontrolou aneb jak na dluhy, úvěry a exekuce!

3)      Počítač a internet nám ušetří čas a peníze!

4)      Podnikání není věda

5)      Náš zákazník, náš pán? Jak na nekalé praktiky obchodníků!

Lektory jednotlivých výše uvedených kurzů budou jak středoškolští pedagogové odborných předmětů, tak i studenti 4. ročníků partnerských škol. 

Každý vzdělávací program se uskuteční v rozsahu 9 vyučovacích hodin (3 x 3). Minimální velikost jedné skupiny je 8 účastníků. Vzdělávání bude probíhat v odpoledních hodinách, především o víkendu. Všechny výše uvedené kurzy jsou zdarma a budou probíhat přímo v obcích, s největší pravděpodobností v prostorách základních škol.

Vzdělávací kurzy budou zahájeny v průběhu září 2014 a budou probíhat do konce června 2015.

    


Pokrok

OAOl je partnerem projektu Pokrok.

Projekt „POKROK – profesní rozvoj pedagogických pracovníků škol v Olomouckém kraji“ je společným projektem vzdělávací organizace a 2 partnerských středních škol. Hlavním cílem projektu je vytvoření komplexu vzdělávacích programů pro pedagogy základních a středních škol, zaměřených na profesní rozvoj pedagogů v oblasti nových výukových metod a forem výuky, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí a posílení mezipředmětových vazeb, nových směrů a možností využívání ICT ve výuce.

Hlavním cílem předkládaného projektu „POKROK – profesní rozvoj pedagogických pracovníků škol v Olomouckém kraji“ je vytvoření komplexu vzdělávacích programů v rámci DVPP. Na základě poptávky ze strany základních a středních škol bude soubor vzdělávacích programů sestaven z těchto kurzů:

P1 - Nové směry a možnosti využívání multimediální techniky a ICT ve výuce   (pro učitele ZŠ a SŠ)

P2 - Využívání e-learningu ve výuce (pro učitele ZŠ a SŠ)

P3 - Projektová výuka na 2. stupni základních škol

P4 - Projektová výuka v odborných ekonomických předmětech středních škol

P5 - Využívání dostupných softwarů při výuce odborných ekonomických předmětů na SŠ

P6 - Nové trendy ve využívání Internetu a sociálních sítí ve vzdělávání

V první části projektu bude tým odborných lektorů a garantů připravovat kompletní dokumentaci, spojenou s žádostí o akreditaci vzdělávacích programů pořádaných v systému DVPP v souladu s ustanovením zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Všechny programy DVPP budou realizovány formou kombinovaného studia s vyšším podílem distanční výuky, která bude probíhat formou e-learningu. V rámci přípravy spuštění jednotlivých programů (kurzů) DVPP dojde k vytvoření dvou výukových středisek DVPP pro prezenční část výuky na partnerských školách v Uničově a Olomouci.

Jednotlivé programy DVPP budou otvírány postupně tak, aby měli pedagogové možnost kombinovat vzdělávání v různých programech. Všechny programy budou v rámci projektu realizovány ve dvou bězích. Po každém běhu programu dojde k revizi programu a případné úpravě na základě výsledků průběžné evaluace programu.

Vzdělávací kurzy se uskuteční během roku 2014.

    


Název projektu:  Od teorie k praxi

Náš projekt je zaměřený na vyšší připravenost našich absolventů pro trh práce prostřednictvím zapojení vyššího podílu praktických a reálných případových studií z praxe do výuky odborných ekonomických předmětů s posílením vyššího podílu ekonomického zaměření odborných praxí našich studentů. Zkvalitnění a zefektivnění výuky odborných ekonomických předmětů dosáhneme především zapojením odborných soukromých firem, specializujících se na ekonomické činnosti (účetnictví, daňové poradenství, auditorství, finanční poradenství) do přípravy „případových studií“ - praktických příkladů vycházejících z reálného života a odrážejících především ne zcela klasické „učebnicové" příklady. Implementace těchto praktických příkladů do výuky bude kvalitnější přípravou našich žáků pro odborné praxe. Díky vytvoření pevnějších vazeb mezi školou a soukromými společnostmi zvýšíme podíl odborných praxí ve společnostech ekonomického zaměření a umístění našich žáků na odborných ekonomických pozicích.  Protože se náš projekt zaměřuje především na implementaci problematiky přípravy našich žáků na trh práce, bude projekt realizován ve 3. a 4. ročníku studijních oborů Obchodní akademie a Ekonomické lyceum.

Do projektu jsou zapojeny tyto odborné předměty: Ekonomika, Účetnictví, Ekonomické teorie, Práce ve fiktivním podniku, Ekonomický software a Ekonomická cvičení.

Praktické získávání dovedností na straně žáků 3. a 4. ročníku bude probíhat jednak v rámci přímé výuky odborných ekonomických předmětů, jednak v rámci souvislé odborné praxe u zaměstnavatelů v 1. pololetí školního roku 2014/2015. Tímto dojde k vytvořením nových, pevnějších a kvalitnějších vazeb mezi střední školou a zaměstnavateli tak, aby odborné praxe byly zaměřeny především na odbornou ekonomickou činnost našich žáků.
Do projektu je zapojeno celkem 6 pedagogů odborných ekonomických předmětů a 180 žáků naší školy.

Doba trvání projektu: 1. 4. 2014 – 31. 12. 2014

Zpracovávám...
PRO VÍCE INFORMACÍ NÁS KONTAKTUJTE

Odesláním požadavku souhlasíte se zpracováním osobních údajů .


Pro odeslání opište text z obrázku